Fiatem do Bystrzycy Kłodzkiej

Kolejowe Szlaki Dolnego Śląska

4 oraz 18 maja Klub Sympatyków Kolei po raz kolejny zorganizował imprezę pod nazwą „Kolejowe Szlaki Dolnego Śląska – przez Góry Sowie   i tym razem pojechaliśmy aż do Bystrzycy Kłodzkiej. 

Skład pociągnęła lokomotywa Fiat SU45-079 z 1973 roku z zachowaną kolorystyką historyczną i oryginalnym wyposażeniem. Jest to polska uniwersalna lokomotywa spalinowa produkowana w latach 1970–1976 w Zakładach Metalowych im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu dla Polskich Kolei Państwowych jako seria SP45, dla pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych. Jest to jedyna czynna lokomotywa tego typu.  

Miałam zaszczyt już po raz kolejny obsługiwać jako przewodnik wraz z moimi szanownymi kolegami tę imprezę. 

Pociąg jechał dawną trasą kolei Kolei Bystrzyckiej, Kolei Ślężańskiej i Kolei Wrocławsko-Świebodzickiej. 

Pierwszy wyjazd 4 maja był bardzo „energetyzujący” z dużą ilością uczestników. Druga impreza była bardziej kameralna i w deszczu. Tym razem pociąg turystyczny retro, przejechał przez miasta Wrocław – Jaworzyna Śląska- Świdnica – Jedlina Zdrój – Nowa Ruda – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka- Kłodzko – Nowa Ruda – Świdnica – Jaworzyna Śląska – Żarów – Wrocław.  Pokonaliśmy tunele pod Sajdakiem i pod Świerkową Kopą. 

W Bystrzycy Kłodzkiej  nasi pasażerowie odbyli spacer po mieście wraz z przewodnikiem sudeckim. Przewodnik opowiadał o bystrzyckich rynkach, zabytkach oraz historii miasta. Na trasie nie zabrakło też opowieści o mostach np. moście Gerbera, moście na zapałkach czy Czarnym Moście, elektrowni kolejowej czy starej jeszcze poniemieckiej infrastrukturze kolejowej. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gdzie znajdę podobną tematykę?