4 oraz 18 maja Klub Sympatyków Kolei po raz kolejny zorganizował imprezę pod nazwą „Kolejowe Szlaki Dolnego Śląska – przez Góry Sowie i tym razem pojechaliśmy aż do Bystrzycy Kłodzkiej.
Skład pociągnęła lokomotywa Fiat SU45-079 z 1973 roku z zachowaną kolorystyką historyczną i oryginalnym wyposażeniem. Jest to polska uniwersalna lokomotywa spalinowa produkowana w latach 1970–1976 w Zakładach Metalowych im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu dla Polskich Kolei Państwowych jako seria SP45, dla pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych. Jest to jedyna czynna lokomotywa tego typu.
01-Wrocław Główny Początek
02-Manewry w Jaworzynie Śląskiej
04-Manewry w Jaworzynie Śląskiej
03-Manewry w Jaworzynie Śląskiej
05-Manewry w Jaworzynie Śląskiej
07-Deszcz w Jedlinie
09-Cukiernia Pudrowa
08-Bystrzyca Kłodzka
10-Rynek w Bystrzycy Kłodzkiej
11-Manewry w Jaworzynie Śląskiej
12-Wrocław Główny Koniec
Miałam zaszczyt już po raz kolejny obsługiwać jako przewodnik wraz z moimi szanownymi kolegami tę imprezę.
Pociąg jechał dawną trasą kolei Kolei Bystrzyckiej, Kolei Ślężańskiej i Kolei Wrocławsko-Świebodzickiej.
Pierwszy wyjazd 4 maja był bardzo „energetyzujący” z dużą ilością uczestników. Druga impreza była bardziej kameralna i w deszczu. Tym razem pociąg turystyczny retro, przejechał przez miasta Wrocław – Jaworzyna Śląska- Świdnica – Jedlina Zdrój – Nowa Ruda – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka- Kłodzko – Nowa Ruda – Świdnica – Jaworzyna Śląska – Żarów – Wrocław. Pokonaliśmy tunele pod Sajdakiem i pod Świerkową Kopą.
W Bystrzycy Kłodzkiej nasi pasażerowie odbyli spacer po mieście wraz z przewodnikiem sudeckim. Przewodnik opowiadał o bystrzyckich rynkach, zabytkach oraz historii miasta. Na trasie nie zabrakło też opowieści o mostach np. moście Gerbera, moście na zapałkach czy Czarnym Moście, elektrowni kolejowej czy starej jeszcze poniemieckiej infrastrukturze kolejowej.